Тойота „Мирай“ каза сбогом на петрола – Водородният седан харчи 15 лева на 1000 км.

Тойота „Мирай“ каза сбогом на петрола – Водородният седан харчи 15 лева на 1000 км.

Тойота „Мирай“ каза сбогом на петрола – Водородният седан харчи 15 лева на 1000 км.

Водородният седан „Мирай“ на „Тойота“ харчи 15 лева на 1000 километра, вместо газове отделя чиста вода.

Светът може да каже „сбогом“ на петрола, след като в серийно производство бе пусната кола, която движи само на водород. Японският автомобилен гигант „Тойота“ качи на конвейера първият на планетата автомобил с водороден двигател. Новият седан „Мирай“, вместо вредни газове, отделя чиста вода. С едно зареждане пък, по думите на японските инженери, автомобилът може да измине 650 километра.

Цената на колата в Япония е около 60 000 щатски долара. При това правителството в Страната на изгряващото слънце вече обяви, че всички закупили си екологичния седан, ще получат субсидия от властта в размер на $17 000.

За да се радваш на водородния си „Мирай“ обаче трябва да има специални станции за зареждане. Самият процес пък трае само няколко минути. Според изчисленията стойността на изминат километър е 1 цент, т.е., 1,5 стотинки, 100 километра излизат 1,50 лева, а разходите за 1000 изминати километра са само 15 лева и т.н. Заслужава си инвестицията.

Mirai-fact9_tcm-3039-284132

Стабилно управление и ненадмината тишина

Разполагането на горивната клетка и водородните резервоари в центъра, под пода на автомобила, осигурява на Toyota Mirai изключително стабилно управление и комфорт, в съчетание с нисък център на тежестта.

Toyota Mirai разполага с високо-производителна горивна клетка Toyota и оптимален контрол на енергията в батерията, която задвижва електромотора, осигурявайки мощ във всички скоростни диапазони.

Mirai-fact10_tcm-3039-284135

Разполагането на основните компоненти като горивната клетка и водородния резервоар под пода, в централната част на автомобила, подобрява управлението и комфорта в купето, както и осигурява нисък център на тежестта и оптимално разпределение на теглото между предна и задна ос. Стабилността на Mirai е подобрена и от изключително здравото купе, допълнително усилено при задното окачване.

Mirai-fact6_tcm-3039-284120

Аеродинамичният под и съобразеният с този показател просвет намаляват влиянието на насрещния вятър, подобряват икономията на гориво и стабилността на управление. Допълнителните аеродинамични елементи в предните и задни фарове и стопове имат позитивен ефект върху контрола на автомобила при движение направо.

Mirai-fact7_tcm-3039-284123

Електромотора работи изключително тихо във всички режими на движение. Тишината в купето е подсигурена и от изцяло шумоизолирани панели, предно и странични стъкла.

Шофьорът може да се възползва и от режима Bs (Brake support) за по-ефективно усвояване на енергията от регенеративното спиране, особено в случаите, когато спуска наклон.

Източник: politikata

Ето и 10-те основни факта, които трябва да знаете за Toyota Mirai – моделът, който ще направи толкова за автомобилите с горивни клетки, колкото направи Prius за хибридите: 

1. В горивната клетка при свързването на водород и кислород се генерира електричество, необходимо за задвижването на автомобила.

Mirai-fact1_tcm-3039-283586

2. Mirai не отделя вредни газове, а само вода – естествен продукт от реакцията на водород с кислород.

Mirai-fact2_tcm-3039-283589

3. Автомобилът се задвижва от горивна клетка с мощност 153 к.с.

Mirai-fact3_tcm-3039-283948

4. Благодарение на хибридната технология може да измине над 480 километра с едно зареждане

Mirai-fact4_tcm-3039-284113

5. Зареждането на Mirai отнема 3 минути

Mirai-fact5_tcm-3039-284117

6. Дисциплината 0-100 км/ч отнема 9.6 секунди

7. Максималната скорост е 180 км/ч.

8. Официалния старт на продажбите в Япония бе на 15 Декември, а в Европа през Септември 2015.

9. Безкомпромисно оборудване за безопасност

10. Богато стандартно оборудване

ПОВЕЧЕ МОЖЕ ДА РАЗБЕРЕТЕ НА АДРЕС TOYOTA.BG

10 Отговора на "Тойота „Мирай“ каза сбогом на петрола – Водородният седан харчи 15 лева на 1000 км."

  1. ски клуб Канари Пив   30.11.2016 at 9:29

    Това, ако стане – няма да стане?!? Задръстванията ще са безконечни, паркингите ще са извън града!

    Отговор
  2. Петьо   30.11.2016 at 19:40

    То хубаво,но е много грозна.

    Отговор
  3. Веско   01.12.2016 at 11:33

    Това е изобретение на българина Вълко(Жул Браун)

    Отговор
  4. ILiyan   01.12.2016 at 19:59

    15 Декември, а в Европа през Септември 2015. ?

    Отговор
  5. Valdes   01.12.2016 at 21:21

    Спомням си един пенсионер японец при Слави Трифонов каза :ами били сме съюзници.На въпроса на Дългия какво отношение имат японците към българите.

    Отговор
  6. Дървен Философ   02.12.2016 at 17:05

    1. Това не е водороден автомобил. Това е електрически автомобил чиято батерия се зарежда с помоща на водороден двигател.

    2. Въпреки че 75% от всичко около нас (Вселената) съдържа водород той не се проявява никъде в чиста форма. Съответно трябва да се извлича от други субстанции обработвайки ги. Във водата има много водород и на Земята има много вода но „чистият“ процес за извличане е твърде скъп и неефективен. Има набор от други по-евтини и ефективни процеси всички включващи употребата на изкопаеми горива. Най-разпространеният от тях използва ПРИРОДЕН ГАЗ.

    3. Резервоара на този автомобил побира 5кг водород позволявайки пробег от около 500км (според производителя). Цената на 1кг водород е „средно“ 10$ (цената се определя от местоположението и начина на добив) тоест 50$ за пълен резервоар или 100$ за 1000км.

    4. Както казах това е ел. автомобил
    и процесите на производство и транспорта на батериите му също включват употребата на изкопаеми горива. Поне за сега.

    Отговор
  7. георги   15.12.2016 at 20:04

    Хората са го направили автомобила е супер и най важното по екологичен от сегашните дръгели с вътрешно горене на всякакъв вид гадости така че не завиждайте а ако можете измислете нещо по-добро,така и финансово ще сте добре и въздуха по чист.
    Успех.

    Отговор
  8. Инж. Николай Любомиров Ангелов   12.11.2017 at 19:10

    Не харчи 15 лева на 1000 км, а разхода и е 1 кг. Водород за пробег от 115 до 130 км. А относно цената на килограм Водород, тя е засега много относителна. В Германия килограм Водород с който такива коли зареждат на водородните газостанции е понастоящем 7-8 Евро.

    Отговор
  9. Инж. Николай Любомиров Ангелов   12.11.2017 at 19:18

    Цената на килограм Водород в Норвегия, а и в Калифорния е значително по-ниска отколкото в Германия.

    Отговор
  10. Инж. Николай Любомиров Ангелов   12.11.2017 at 20:30

    Не харчи 15 лева на 1000 км, а разхода и е 1 кг. Водород за пробег от 115 до 130 км. А относно цената на килограм Водород, тя е засега много относителна. В Германия килограм Водород с който такива коли зареждат на водородните газостанции е понастоящем 7-8 Евро. Но съществува приличен двуместен водороден електрически автомобил, предимно за градски нужди, който е три пъти по-икономичен от Мирая на Тойота. РИВЪРСЕМПЪЛ-РАСА се нарича! С килограм и половина Водород изминава 300 мили (485 км.). За България е изключително подходящ, а като цена е четири пъти по-евтин от Мирая!

    Отговор

Напиши коментар

Your email address will not be published.